Elektronické bankovníctvo a bezpečnosť

Zásady používania elektronického bankovníctva a komunikácie s bankou

  • so svojou bankou komunikujte iba prostredníctvom oficiálnych komunikačných kanálov,
  • nikomu neposkytujte svoje bezpečnostné prihlasovacie údaje do elektronického bankovníctva a ani iné bezpečnostné údaje (SMS kód, GRID kartu atď.). Banka od Vás nebude nikdy chcieť prístupové údaje telefonicky ani e-mailom,
  • neotvárajte podozrivé emailové správy,
  • neinštalujte podozrivé aplikácie,
  • overte si zabezpečenie stránky (ikona „visiaci zámok“, https...),
  • využívajte zabezpečené siete (nie wifi v kaviarni),
  • pri každej pochybnosti odporúčame non stop linky Vašej banky.

Zásady pri platbách platobnou kartou

  • svoj PIN si zapamätajte. Ak si PIN zaznačíte, nenoste ho spolu s platobnou kartou,
  • neoznamujte ho tretím osobám,
  • ak PIN zabudnete, požiadajte banku o vydanie nového PIN-u, 
  • pri zadávaní PIN sa uistite, že PIN nemôže odpozorovať iná osoba,
  • nepúšťajte svoju platobnú kartu z očí, keď ňou platíte,
  • nastavte si SMS notifikáciu o odchádzajúcich platbách a raz za čas si skontrolujte vo výpise z účtu transakcie uskutočnené platobnou kartou. Pri podozrení, že niektoré platby sú neautorizované kontaktujte banku.

Čo robiť v prípade straty alebo krádeže karty

Ak stratíte platobnú kartu, alebo Vám ju ukradnú či inak zneužijú, kontaktuje bezodkladne banku na jej non stop linkách a zablokujte svoju platobnú kartu, prípadne nahláste transakcie, ktoré považujete za neautorizované.